torsdag, januari 17, 2013

Jag avgår som vice förbundsordförande

Stämman i Skåne i maj är min sista stämma som vice förbundsordförande. Det är garanterat inte min sista CUF stämma. Så enkelt släpper jag inte taget. Men på min 12e CUF stämma. Mitt fjärde år i förbundsstyrelsen och mitt andra år som vice förbundsordförande känner jag att det är dags för mig att avgå.

Jag bestämde mig under hösten. Funderingarna på att avgå ur styrelsen började när jag kände att det finns andra som brinner lite mer. Andra personer som kommer göra en så mycket bättre valrörelse. Helt enkelt att andra fantastiska cuffare kommer att göra ett bättre jobb än mig i styrelsen. Det behövs för att CUF och Centerpartiet ska bli valvinnare 2014. Men mitt engagemang är inte slut. Det går bara vidare till nästa steg. För jag är väldigt gärna kvar som mentor och bollplank eller vad nu en föredetting som mig kan behövas till. Eller behövs och behövs, lite bönande på mina bara knän så kanske jag får komma som föreläsare eller nattvakt eller något annat på kurser och stämmor. Förhoppningsvis uppskattar ni att jag kommer ett tag till.

Jag känner att det är väldigt mycket jag vill dela med mig av fortfarande och jag hoppas ni känner att jag har något att tillföra även efter att jag har slutat i styrelsen.

CUF har varit en del av mig sedan jag var 14 år och har gett otroligt mycket tillbaka för allt det engagemang jag har puttat in i denna fantastiska rörelse. Jag inte jag hade varit samma person som jag är idag utan CUF.

En organisation som tillåter stora tankar att tänkas och debatteras. Människor att träffas och utvecklas tillsammans och där gemenskapen är öppen för alla. En ersättare till den värmen och gemenskapen kommer bli svår att hitta. Jag kommer att sakna många saker. Alla roliga förbundsstyrelsemöten det fantastiska verkställande utskottet. Alla de platser jag har fått möjlighet att se och alla de människor jag har träffat under åren.

Mellan varven är det tungt att vara ideellt aktiv och ibland har förbundet gått före många andra saker jag prioriterar väldigt högt. Men i slutändan har jag fått tillbaka det engagemang jag har puttat in i CUF många gånger om. Därför hoppas jag att det blir många som söker till förbundsstyrelsen för att driva förbundet genom valrörelsen 2014 och fortsätta utveckla denna fantastiska organisation mot 2018.

Till er som funderar på att satsa på att komma in i förbundsstyrelsen. Gör det! Men gör det av två anledningar. Att du vill växa som människa med allt det ansvar och alla de beslut du behöver ta och genomföra. Men också för att du vill prioritera CUF framför andra saker. Du kommer behöva säga nej till mycket annat för att göra ett bra jobb i förbundsstyrelsen. Men det är det värt. Ditt engagemang kommer att betala tillbaka sig.

Skicka ett mail till valberedningen om att du är intresserad redan nu!

Inga kommentarer: