söndag, februari 21, 2010

Färre unga aktiva när skitsnacket ökar?

De är ett problem att politiker tar till ord för att skrämmas när det inte är (hoppas jag!) riktigt så dom menar, men för att sticka ut lite så twistar man definitionen lite eller helt enkelt försöker med lite gammal hederlig smutskastning eftersom argumenten inte räcker hela vägen, oavsett vad så är utvecklingen inte bra, varken för svenska språket eller trovärdigheten i politiken.

Ett praktexempel på detta är när Lennart Holmlund (S) kommunalråd i Umeå kallar Centerpartiet för högerextrema. Menar Lennart allvar med att han likställer Centerpartiet med dom traditionella högerextrema partierna eller är det bara ett lågvattenmärke i den politiska debatten, jag tror det senare.

Det kommer komma mer negativt kampanjande tyvärr, jag tror detta kommer bli den smutsigaste valrörelsen någonsin.

Undrar varför ungdomar inte engagerar sig mer i partipolitiskt, kan det finnas ett samband med det negativa skitsnacket mellan politiska motståndare, jag tror det.

Fler som kommenterar Lennart Holmlund
Mattias Larsson, Sven-Olov Edvinsson, Magnus Andersson

3 kommentarer:

Frank Thorén Hall sa...

Som du säger, skitsnackandet skrämmer nog bort folk från att engagera sig.
Vem vill riskera att bli baktalad och ljugen om? Nä, höj ribban!

Anonym sa...

Skitsnack och pajkastning är ju det enda politik handlar om, speciellt nära val.

Däremot så är det en nyhet att försöka göra sig själv till offer, något som jag sett fler och fler bloggare göra inför detta val.

Att ledsamt konstatera att folk nog kommer vara stygga framöver *snyft* :)

//Per L

Anders Dahlberg sa...

Tyvärr har det blivit så, inget roligt alls och blir bara en sämre bild av politiker och vad ett engagemang innebär (synd om mig!! ;)

Jo fast det blir enkelt en offerposition även om det inte är meningen om man vill påpeka när någon gör fel.

Alla som inte tycker som mig är stygga men det är tråkigt när deras försök att få folk att tycka illa om det jag står för sänker ribban i debatten.