tisdag, maj 12, 2009

Debatt i Herrljunga

Jag blev riktigt trött på miljöpartisten som var med på dagens debatt, under hela debatten förklarar hon att frihandel är dåligt för att det var visst frihandel det som EU håller på med när det skrivs frihandelsavtal med andra länder, men hon vägrade förstå att det är inte frihandel så länge vi har alla subventioner osv, hon hade inget alternativ (som det brukar vara).

Efter debatten kommer hon fram nästa lite förbannad och undrade hur jag kunde stå för frihandel när resultatet var att det dumpades mat i länder under utveckling, jag förklarade att det inte var frihandel och sa vad det var. Hon svarade med tystnad och jag fick en skrift ifrån någon konstig mupp organisation, jag ska läsa skriften och pedagogiskt förklara varför den har fel, men inte idag.

Inga kommentarer: