lördag, april 25, 2009

Festivalerna börjar forma sig

Tankarna sträcker sig väldigt sällan längre bort än 7 juni just när äntligen det börjar kännas lite som en valrörelse. Men vad ska jag mer göra i sommar är väldigt oklar, vad som har varit självskrivet sedan förra sommaren är att det kommer bli festival, frågan är vilken! De allra flesta banden so spelar på festivlerna har jag inte hört en låt av och det är svårt att få tag på deras skivor.

Är ytterst tacksam för fildelningen där jag kan lyssna in mig på dom banden och få ut mer av konserten när jag kan låtarna istället för att inte fatta något i ett hörn av publikhavet.

Slaget står mellan Peace & Love, Hultsfred och Way out West.

Hultsfred
Hultsfred har en lite speciell plats i mitt hjärta när detta var den första festivalen jag var iväg på 2005 var också deras topp år och de har inte varit i närheten av den klassen sedan dess. De har många band kvar att släppa men just nu är det dessa som väger över till hultans fördel.

LILLASYSTER [S]
FRANZ FERDINAND [UK]
DROPKICK MURPHYS [US]
SLAGSMÅLSKLUBBEN [S]
SONIC SYNDICATE [S]

Peace & Love
Förra året var året då jag firade syrrans student istället för att se på RATM-återkomsten, men jag är inte bitter (inte så mycket i vilket fall) för Peace and love hade en riktigt grym uppställning det året, även dom har mycket kvar att släppa innan jag är helt övertygad till detta året, men just nu är det detta gänget som drar mest, ni känner igen en hög ifrån förra listan.

Navid Modiri & Gudarna
Volbeat [DK]
Timbuktu
Raised Fist
Slagsmålsklubben
Sonic Syndicate

Way out West
Nykomlingen i gänget kört hårt jag var inte helt såld förra året men var där 2007 och jag var helt såld på upplägget osv även om det barn sjukdomarna var många. Detta året är de lite mer inne på min linje igen! Nu när jag underlättar det också när jag har en lägenhet i stan.

Amadou & Mariam (ML)
Arctic Monkeys (UK)
Basement Jaxx (UK)
Lily Allen (UK)
Timo Räisänen

Jag har inte listat Sonisphere alls tänkte klumpa ihop det lite med Hultsfred för att köra en två veckors festival och avsluta med band som Metallica och The Hives hade varit grymt värre!

Så jag är fortfarande väldigt vilsen men Hultsfred hade varit lite ute ur leken om de inte hade Sonisphere helgen efter för min del för de har inte övertygat mig med den bandlista de har nu, de har inget band jag gillar som sticker ut ifrån dom andra festivalerna, men de har Sonisphere.

Svårt att säga, vi får helt enkelt vänta ett tag till innan jag köper biljett.

3 kommentarer:

Per sa...

inte visste jag att du va ett sonic syndicate fan

Anders Dahlberg sa...

Har hittat dom efter att ha umgåtts med dig i något år eller så ;)

Per sa...

Hehe ok jag har inte bara haft dålig inverkan på dig då