tisdag, april 07, 2009

Arbetsgivarna betalar Wanjas "återtåg"?

Wanja har en liten uppförsbacke framför sig för att återta förtroendet och av detta inslaget i rapport verkar det som att det är arbetsgivarna som får betala med fackliga möten på arbetstid (för någon slags arbetsledare) där frågorna handlar om hur medlemmarna ska lägga rösten på rätt ställe (alltså på (s)

Jag hoppas jag har gjort en grov missuppfattning om att detta var på arbetstid eller att de fick lön för ett möte på arbetstid. I vilket fall så är det helt sjukt att facket kan arrangera möten för att ta hand om sina egna problem och försöka samordna en valkampanj åt sossarna på betald arbetstid. Jag hoppas verkligen har jag missuppfattat något här, har jag inte gjort det så är den av förstörda svenska modellen mer förstörd än vad jag först trodde.

Inga kommentarer: