torsdag, december 11, 2008

Har jag missat något?

Återigen så försöker "anti all utveckling gänget" i Lysekils kommun stoppa bygget av ny gymnasieskola, vad de har dragit för felaktiga argument för att få ihop 1 830 underskrifter förstår jag inte. Men när flera betongsossar (för det finns många bra sossar också!) och deras hangarounds i miljöpartiet och lysekilspartiet blundar för fakta så är det inte så svårt, sedan är det hemskt att skolan man gick på som liten läggs ner. Min egen lågstadieskola är redan nedlagd vilket jag tycker är hur bra som helst, för den behövs inte.

Vilka argument använder de?
Det görs neddragningar överallt och de kommunala taxorna höjs, säger Sten-Åke Thorén. Därför är jag motståndare till satsningen på en ny gymnasieskola.

Men att inte bygga en ny gymnasieskola blir DYRARE enligt varenda utredning som har gjorts, men det är klart, en utrednings som motbevisar är självklart felaktig.

Dagens skola fungerar bra. Men byggnaderna måste underhållas bättre.

Nu handlar detta om flera skolor och småskolorna fungerar inte bra, sedan har han sett att alla elever har undervisats i baracker sedan 1994 i Lysekils kommun, är det en bra skola?

Jag undrar också vad som händer med småskolorna om denna satsning genomförs.

De läggs ner.
Arbetsmiljöverket har velat stänga en av småskolorna under flera år, kanske dags att se till att våra elever får en bra arbetsmiljö.

Sedan kommer elevunderlaget att minska och då är det jätte bra att vi minskar den totala lokalytan som detta förslaget innebär, samtidigt som vi får bra lokaler för våra elever och en lägre kostnad.
För det är en besparing i att andra inom kommunen kommer flytta ifrån lokaler där vi har hyreskontrakt och till dagens gymnasieskola, återigen vi sparar pengar.

Så vad har jag missat för något som gör detta skolbygget så korkat och hemskt?

Inga kommentarer: