tisdag, september 23, 2008

Enligt (v) kommer jag bli fattig!!

Vid årsskiftet kommer jag plugga och om jag då inte får något extrajobb (som jag självklart kommer göra allt jag kan för att få) så kommer jag räknas som fattig enligt dom.

Detta är ett hån ifrån Vänsterpartiet, en spottloska på alla de som har riktigt svårt att klara vardagen att klumpas ihop med personer som mig som blivande student.

Studenter bör verkligen få en slant mer men att klumpa ihop studenter och hemlösa är fruktansvärt lågt för att få billiga politiska poäng.

Pressmeddelande ifrån Vänsterpartiet
Rapporten
--
Till er som tänker anklaga regeringen för att de inte görs tillräckligt för de hemlösa så är det kommunernas ansvar.

2 kommentarer:

Karekel sa...

Ja, du kommer bli fattigt.
(hm.. går minus varje månad! Du får ett bidrag som du inte överlever på..om du inte bor hemma, å sen kan du söka mer bidrag för boendet men bara om du tjänar lite nog å har en väldigt liten lägenhet..
Och så du kan få låna pengar varje månad.. som du får betala ränta på och betal av läänge...
50-30% går till hyran för ditt minimala rum... sen kostar kurslittraturen å kåravgift som du måste betala för att få studera.. å senast jag tittade får du inte tjäna allt för mycket på ett annat arbete för att få behålla bidraget...)

Men det är bara min spontana tanke, har ej läst raporten..

Anders Dahlberg sa...

Jag är med på vad du menar, men jag menar att det skillnad på att vara student som är ett tillfälligt tillstånd och att vara fattig där man inte ser "slutet" på det.