onsdag, augusti 20, 2008

Hemma ifrån Litauen

Igår kom jag hem och det kommer ett litet bättre resereferat med några av de alla intryck jag har fått (har inte riktigt fått grepp om dom själv än..)

Men några av de vitryska deltagarna hämtade vi efter att de varit på festivalen Be2gether, jag är lite små såld på festivalen och är det praktiskt möjligt att åka dit nästa år så är jag lätt där!

De har en ganska skön bandlista för att vara andra året och nästa år kanske en svensk kommer hjälpa till med festivalen (jag vet inte namnet men killen har jobbat med många av de större svenska festivaler de senaste 15 åren). Festivalen har också ett tydligt budskap för ett demokratiskt Vitryssland och antalet Georgiska flaggor på årets festival var många!
Jag kommer få en skiva med massor av bilder ifrån Festivalen och sedan konferens där jag föreläste om medlemsvärvning, organisation osv. Lägger upp några här.

Dagarna i Litauen har varit otroligt intressanta och träffa 28 vitryssar som i opposition arbetar mot Lukasjenko har gett mig mycket. Vi var även och badade på EU finansierade vatten parken VandensParkas. Jag har ganska medvetet inte aktiverat mig så mycket i det internationella arbetet hittills men det börjar kanske bli dags.

Läs även krönikan i GP om festivalen.

1 kommentar:

Madeleine sa...

Du har blivit... UTMANAD! Koll in min blogg på vad! :D