torsdag, juni 12, 2008

Nytt gymnasium i Lysekil

Då var det klubbat och klart, det blir en ny gymnasieskola i Lysekil.
Nu ska det ut på upphandling och annat fint sedan är det byggstart så snart det går.

Var uppe för första gången i talarstolen i kommunfullmäktige, kändes bra!
Att vi godkände den nya skolan med en massiv lokalomflyttning var behövligt, äntligen tas det ordentliga tag i skollokalerna i Lysekil, har varit dåligt skött länge.

Annat intressant är den splittringen som är inom Socialdemokraterna i Lysekil, verkar vara väldig skillnad mellan de två falangerna i partiet. Jag har ingen aning hur det ser ut internt men av det som kommer utanför mötena och hur de för sig i kommunfullmäktige kan det inte vara speciellt bra.

8 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan
partipiskan ven även över många borgare som inte heller vill slänga skattepengar i sjön men de fegade, vill bara upplysa dig om att detta beslut inte har något stöd bland kommunens invånare, enkät gick ut vad vi föräldrar ansåg om denna massflyt 98% ville inte detta

Anonym sa...

det suger att det fattades ett sånt jävla felaktigt beslut

Anonym sa...

ha ha vi slänger inte skattepengar i sjön vi stoppar dom i miljonärens ficka det är alliansens mål mer miljonärer fler i utanförskap

Anonym sa...

är det ni 88 håller med tack för tipset låt oss lufta våra åsikter
politiker som litar på tjänstemän som har agerat som lobbister. det blir ett fint minnesmärke dessa rektorer lämnar efter sig,

Anonym sa...

och dyrt

Anders Dahlberg sa...

Hejsan anonym 1-5 (som jag tror är samma person, förlåt om inte så är fallet).

Alternativet hade varit för kommunen att renovera alla övriga skolbyggnader som vi nu säljer, detta hade varit dyrt! Sedan tycker jag att det är mycket bättre för kommunen att hyra än att äga.

Enkäten har inte de familjer jag har pratat med hört talas om, när, var och hur har denna gått ut?

Rektorerna lämnar efter sig många fina minnesmärken när vi säljer alla de skollokaler vi inte behöver som är dåligt skötta och som arbetsmiljöverket har dömt ut.

Detta är något av de bästa besluten som tagits för elever i Lysekil på flera år.

Anonym sa...

enkäterna har redovisats till rektorerna om dessa duktiga lobbister inte har informerat om detta så är det helt klart att dom har begått tjänstefel, jag är inte helt säker om det var 96% eller 98%av föräldrarna som inte ville detta. kan hålla med om att det finns dåliga skolor som bovik och färgar skolan så det bör byggas ett mellanstadium, (inget nytt gymnasium) reparationer och underhåll kommer vi aldrig från. ett förslag till dig är att gå direkt till en rektor eller förälrådena som finns på skolorna, alla förälraråd fick inte godkänt av rektor att gå ut med enkäter. vet att mariedalsskolan gick ut med enkät och att denna lämnades till bin, så kolla upp detta.

Anders Dahlberg sa...

Men pratar du om föräldrar till elever på mellanstadiet och högstadet eller gymnasiet??
Jag har haft syskon på både högstadiet och gymnasiet, min mamma har inte fått någon enkät.

Ja det kunde lika gärna byggts ett nytt mellanstadium, men anledning till gymnasiet är de fördelarna som det ger när gymnasiet och högskolecentrat ligger på samma ställe, annars kunde jag lika gärna tänka mig ett nytt mellanstadie.

reparationer och underhåll kommer vi aldrig ifrån men i detta förslaget v´kommer ett antal fastigheter att säljas så vi slipper att rusta upp dessa.

Jag kommer inte kolla upp detta när jag inom kort komma skicka in en avsägelse pga att jag inte längre är folkbokförd i Lysekils kommun.