fredag, maj 30, 2008

Är LO sossarnas firma?

Sossarna raggar medlemmar genom att kalla det för deras supporterklubb.
betyder detta att LO är deras firma? (wiki om huliganism)

Tanken slog mig efter LOs brev till grannarna till riksdagsledamöter i Alliansen.
Stefan Tornberg, Politikerbloggen

Får se vilken effekt detta får bland LO medlemmar som bor granne och känner riksdagsledamöterna personligen, går de med på att drabbas av Sveriges största firma eller väljer de att som många andra redan har gjort att gå ur?
Jag är förvånad att LO är så blinda över medlemsraset och försöker skylla det på Alliansen, det är LOs handlande och inget annat som gör att medlemmarna slutar.
Fast om 10 år fungerar inte argumentet att LO medlemmarna inte vill, då är det bara sossar kvar om LO fortsätter som de gör.

(kommenterande bloggar)

Uppdatering
Stefan Tornberg svarar på LOs brev.

4 kommentarer:

Ninja sa...

LO-djuren är väl hangarounds till hells-socialdemokraterna?

Anonym sa...

Är Fredrik Reinfeldt din egen våta dröm då !?.Eller du har kanske tänkt starta ett eget jag skiter i resten av Sverige parti med medlemskap för som vanligt IQ bristande individer som dig själv.

Emma

Callisto sa...

Jag vill tacka Emma för det poetiska inlägget med mycket saklig argumentation. Du förgyller verkligen debatten.

Jag tycker det är spännande med alla dessa personliga påhopp från individer som helt saknar sakkunskap, men däremot har ett inbillat tungt artilleri av argument att ta till mot meningsmotståndare. Okvädningsorden haglar. Men var tycker Emma egentligen? Fick vi reda på det?

Apropå fredde, han kan i alla fall formulera sig så att man förstår vad han vill få sagt. Till skillnad från Emma.

Anders Dahlberg sa...

Emma,

Reinfeldt är definitivt inte min våta dröm, han gör små steg men så mycket mer måste göras.

I övrigt vet jag inte vad du menar, men det är nog min brist på IQ som gör det, så förklara gärna lite så kan jag svara bättre sen.

Callisto,
jag har inget mer att tillägga.