fredag, mars 07, 2008

Peace and love

Nu har äntligen Peace and love fått upp en ordentlig hemsida till festivalen, samtidigt har de släppt fler band. Just nu är det 20 band på festivalen som jag vill se (lågt räknat) men det blir alltid att det skapas ett sug efter vissa band när man sitter där i tältstolen dan innan allt drar igång och lägger upp helgens strategi.
Det sämsta när man lyssnar på flera olika musik stilar är att det är inte ovanligt att några måste se band krockar. Då måste det prioriteras och planeras, men det är med festival som med skidor, en känsla på morgonen och kör stenhårt på det, sedan efter första ölen och lite mat är det sug efter en helt annan typ av musik.
Planerad spontanitet, så kan man nog sammanfatta hela mitt liv just nu.

Men kan nog bli ett gäng som åker tillsammans. Eller i värsta fall att jag måste välja vilka jag ska tälta med..
Måste styra ihop lite olika personer festivalplaner.

2 kommentarer:

Niclas sa...

är det peace and love som gäller? arvika är ganska bra också... med de ligger ju dumt til allihop. arvika samtidigt som roskilde, peaceandlove precis före och hultsfred för tidigt för mig. just nu lutar det kanske åt arvika ändå faktiskt.. kanske vi ses någonstans!?

Anders Dahlberg sa...

Jag har precis samma problem!! men det är P&L som passar mig bäst, hoppas vi ses där, om det blir något som jag hoppas, vem kan leva en sommar utan festival?? det är som att det går en vinter utan att få åka skidor, helt omöjligt!!!