tisdag, mars 11, 2008

Frankrike

Jag har alltid tyckt att frankrike verkar vara ett rätt skönt land om de bara kunde klättra ner i verkligheten.

Franska är ett pyttelitet språk som bara är användbart i Frankrike och några få afrikanska länder (=Disneyland som är hyfsat internationella ändå, får gärna visa tydligt hur man kommer till den engelska delen av hemsidan.)

Efter typ 20 minuter av att försöka tyda Franska (jag har läst Spanska, Tyska och turist bulgariska, men det hjälpte mig inte mycket. Så gick jag in på en svenska Disney sida och var inne på den engelska sidan på 2 minuter.
Fransmän, suck...

Men nu har jag lite koll på vad Disneyland har för attraktioner, har kollat in ett bra gäng med nivåer på Google maps hur det ser ut där nere. Var lite sugen på att åka dit när jag var liten men blev inget då. Trodde inte det skulle bli något heller men saker ändras rätt som det är, och det är tur att man inte vet vad som kommer hända i livet, tänk så tråkigt det skulle vara.

Får titta och se hur det får plats/ha råd osv att åka ner, jag vill verkligen! Hoppas det går att lösa men det tror jag det gör!
Emily kommer gör en otrolig resa, och få massor med upplevelser men lite ego är jag, hon ska inte få allt för sig själv ;-)
Läs hennes inför berättelse del1, del2 och del3.

Inga kommentarer: