fredag, februari 29, 2008

Bil vs kollektivt

Jag börjar bli sur på mig själv och trött på de som planerar kollektivtrafiken.

Just nu flänger jag otroligt mycket i västra delarna av landet. Min lilla röda pudding syns lite varstans mellan Västerås, Halmstad och Lysekil den senaste veckan.
Detta är inget jag är stolt över. Puddingen ska användas på kortare sträckor där det inte går någon kollektivtrafik och inte köra bredvid en av Sverige stambanor med tågtrafiken.

Men när det går för dåligt med tåg de tider jag måste röra på mig, för långa bytestider och det är struntsumma i prisskillnad blir det så.

Mitt liv fungerar inte ihop med kollektivtrafik Sverige just nu. Hade jag inte haft alla måste tider överallt hade jag tagit tåg och buss istället för min bil.

5 kommentarer:

Emily sa...

sen kan det väl diskuteras hur bra det är att ta bilen till bokaffärn som ligger 5 min bort ;)

Malashicage sa...

This comment has been removed because it linked to malicious content. Learn more.

Anders Dahlberg sa...

Det kan också diskuteras faktiskt :-p

Madeleine sa...

Man kan aldrig förlita sig på västtrafik... så är det bara! Hade jag haft körkort hade jag gjort precis som du!

Anders Dahlberg sa...

Mm precis, men det går verkligen inte att åka kollektiv om man mellan start och hvudmål har delmål. Systemet är inte anapassat att mellanland någonstans.

Mellan A - B går det ok, men när man ska hälsa på S, P och Z är det kört...