måndag, januari 28, 2008

Förvånad egentligen?

Jag höjde faktiskt på ögonbrynet men blev inte jätte förvånad när jag läste att FI kommer tillbaka som parti. För ett tag sen tänkte jag klanka på hur deras jämställdhetsarbete verkligen var men det visade sig att den bloggen och fd fi människan med kanske den mest ojämställda människosynen jag varit med om just var en föredetting.

I vilket fall kommer det gå ungefär som förra gången, de har lite pengar till en minimal kampanjbudget, Gudrun kommer vara så skicklig som bara hon kan vara och verkligen synas och höras men det kommer falla pladask igen med ett futtigt antal röster.

FI har ingen grogrund i svensk politik, majoriteten av sveriges feminister har andra partier som är bredare och med en jämställdhetspolitik och ett språk som attraherar fler än elit feminister.

2 kommentarer:

John Berg sa...

Nej, man borde inte alls bli förvånad på grund av Fi:s vilja att kandidera i kommande val. Fi försökte nämligen bara dölja partiets ohederliga partistöd i och med partiets försök att framstå som folkbildningsrörelse. Läs om Fi:s ohederliga partistöd på min blogg, Artikel 19.

Artikel 19, Feministiskt initiativs bidragsfusk:
http://artikel19.blogspot.com/2008/01/feministiskt-initiativs-bidragsfusk.html

Madeleine sa...

Oj. Jag visste inte ens att dom hade tagit en paus.. trodde dom bara var ovanligt tysta ett tag :D