tisdag, december 11, 2007

Jobbiga sladdar eller gulliga djur

Jag är helt på legogris tänk när det gäller sladdar. Mer standard åt folket :-p


Här listar jag dagens…

…irritationsmoment: USB. USB 2.0 är ett interface. Ett interface, där “ett” är nyckelordet. En kontakt och en kabeltyp för alla dina USB-behov. Fel, insåg jag bittert när jag skulle koppla in min externa hårddisk via just USB. Visst hade jag tre olika sorters USB-sladdar liggande (fyra om man räknar med gamla Xbox-kontrollen), men ingen av dem passade i USB-hålet i hårddisken. Varför man inte helt sonika begränsade sig till en (eller max två) övergår helt mitt förstånd. För varje ny sort USB-kontakt kommer Gud att utrota en gullig djurart. Jobbiga sladdar eller gulliga djur? Ert val, teknikindustrin!


Läs hela inlägget där han även listar dagens djur, event och Grapefruktmedmjölk.

Inga kommentarer: