tisdag, november 27, 2007

Schockar Aftonbladet?

Aftonbladet är verkligen min älska att hata tidning.

Men Lena Mellin överaskar lite när hon berömmer Reinfeldt. Känns bra att blaskan ger lite argument till att vara en vettig tidning. Annars tycker jag trenden har varit att klanka ner på allt, alla och vartenda beslut regeringen har tagit. (När jag sällan läser tidningen hoppas jag verkligen att jag har fel och bara snubblat över det negativa)

Men det stämmer bra, det ser fortfarande inte bra ut men med en minskning av utanförskapet med 11% på ett år är det godkänt och bara att fortsätta slita. Oavsett vad vänstern skriker i sitt "solidariska" tankesätt så skulle de aldrig ha lyckats sänka utanförskapet med 11%. Utanförskapet ökade under nästan hela högkonjukturen, sen van Alliansen valet.

Inga kommentarer: