onsdag, november 28, 2007

Nära döden upplevelse

Vissa har snöat in på orättvisor lite för hårt men har egentligen inte tänkt till när det gäller lösningen.

På debatten idag började jag prata om att avskaffa LAS, ung vänster killen vänder sig om och stirrar på mig jag vet inte riktigt om han ska slå mig eller om han bara tänkte stirra. I vilket fall, det var den dödligaste blick jag någonsin har fått. Min syster har gett några där blodet börjar rinna lite långsammare men detta var nästan äckligt.

I vilket fall körde han visan om företagare osv. Moderatorn frågade då vad han ville göra istället. Mer lagar starkare arbetsrätt.
Han vill helt enkelt införa månggifte mellan företagare och anställda. Där bara ena parten kan ta ut skilsmässa.

Inte direkt någon lösning om ditt största mål i livet att vara arbetslös/jobba på samma företag ifrån 19 till 65.

Inga kommentarer: