tisdag, november 06, 2007

Gör klart Hallandsåsen!

Jag förstår vad de menar som tycker att Hallandsåsen är en fars, utdraget och kostar bara pengar. Som det låter på de borgerliga trafkipolitiker som besöker idag vill de sluta innan kostnaden ökar ännu mer.

Men:
Detta är en onödig flaskhals som måste byggas bort!
"Miljö"partiet gör mig mest besviken när de tycker att de ska sluta bygga Hallandsåsen de om några borde förstå vikten av en fungerande järnväg. Men detta ligger visst lite för långt ifrån storstäderna för att de ska tycka att detta är en viktig satsning.

Sen att antalet tåg över Hallandsåsen ökar ifrån 4 till 24 per timme eller att de godståg som kan gå över Hallandsåsen kan bli dubbelt så tunga och dubbelt så långa är inte alls någon vinst i sammanhanget eller hur? suck.

Jag hoppas och tror att de borgerliga trafikpolitikerna tänker om efter besöket på Hallandsåsen, jag har själv varit där.
Miljövinsten och den samhällsekonomiska vinsten i detta projektet är mycket större än vad den idiotiska misräkningen som tidigare människor gjort.

Artikel i sydsvenskan

Uppdatering
I insalget som visades i SVT visar det sig att Sydsvenskan drog på feta växeln och jag tycker det inte verkar så farligt. mer som en knasigt tolkning av att de ifrån trafikutskottet inte vill ha fler spräckta budgetar.

Se inslaget

Inga kommentarer: