torsdag, november 01, 2007

Dagens stora skratt

Jag har gått runt o myst över det som händer ikväll hela veckan men dagens riktigt stora garv är SSUs kampanj hemsida. De använder samma diskussions teknik som alltid, att besvara en fråga till person A med argument ifrån person B för att berätta att det är så det kommer bli med person As politik.

Tråkigt att SSU inte kunde hitta något bättre, men jag fick skratta. I övrigt tycker jag de citaten för Centerpartiet ger mer reklam än skrämmer bort människor, jag har inte läst citaten ifrån dom andra partierna än.

I deras pressmeddelande skriver de bla
MUF har en kaxig marknadsliberal attityd internt och på skolor, men vågar i praktiken aldrig gå ut offentligt och kräva något från sitt moderparti.


Har SSU presenterat något alls? De har hamrat på med samma politik som sossarna fast med lite annat ordval för att passa en 16-20 åring istället för någon av partiets foldrar.
I den video de visar använder de siffrorna med nivåsänkningarna i A-kassa för att bevisa hur hemska vi borgare är. Har SSU missat att det finns sossar som är inne på samma linje?
Sedan kommer sänkningen efter 200 dagar inom den tiden ska man ha ett jobb inte bidrag. Regeringen är inte där än, men jag utgår ifrån att vi ska vara där när fler reformer är genomförda.


SSUs fina version av alliansen. Lite kramgoa och mysiga. Istället för intetsägande och avundsjuka över att det är en regering som presterar vilket är allt annat än vad man kan säga om förra regeringen.

Inga kommentarer: