fredag, april 13, 2007

Är demokratin hotad?

Sverigedemokraterna är ganska heta just nu med två TV debatter i Tv8 denna veckan. Tråkigt nog tackade sossarnas Marita Ulvskog nej, jag hoppas det var av tidsbrist och inte för att sossarna fortfarande har inställningen att arbeta mot Sd gör genom att tiga ihjäl dom. Det har inte fungerat de två senaste valen och kommer inte funka nästa.

Det tråkiga är att vänsterfolket tycker att motståndare ska hotas och spakas på för att hindra dom, inte möte deras argument.
De är ett större hot mot Sverige och demokratin än vad Sd någonsin kommer vara (om det inte sänker sig till samma nivå).
Att de inte får någon lokal till deras riksårsmöte är fruktansvärt dåligt och en stor varningsklocka för demokratin. Jag tycker att kommunisterna är helt fel ute och är nästan rädd för deras politik också, men de har all rätt att säga vad det tycker och anordna möten, demonstrationer. Så länge de inte bryter mot lagen.

Uppdatering
Enligt DN är Mona Sahlin beredd att börja debattera Sd (läs dn här

Ett rykte till Politikerbloggen säger att Sd hotade sin egen lokal för att få mer publicitet och att rädda folk ifrån att hyra ut till dem (läs här)

1 kommentar:

grannen Daniel sa...

Jag tycker du får alldelles för lite kommentarer. dörför tänker jag ta mitt ansvar och skriva lite. Så vad tror du om sommarens glassnyheter? Jag skulle vilja att du köper in alla nya sorter och sätter betyg på dem! det hade jag tyckt om! betyg på: smak, utseende,prisvärdhet och om det finns någon cool extra funktion, kanske någon praktiskt ficka på glasspaketet där man kan lägga sina glasögon?