onsdag, april 11, 2007

Prayer of the weekend

Idag kom det mycket efterlängtade albumet med The Ark! Efter några långa snabba steg ifrån brevlådan till datorn började första kritiska genomlyssningen.

Efter första lyssningen var det bra, utöver de som har släppts som singlar var de en låt som satte sig direkt i magen, nu har jag lyssnat några gånger på skivan och det är riktigt bra. Har inte bestämt mig än hur denna skivan står sig mot andra Ark skivor, men det är bra riktigt bra. Bra blandning mellan låtar med drag, lugnare och sista låten är en riktigt lugn varva ner låt.

Självklart köper man limited edition albumet som är signerat. Föreställde för över en månad sedan så ;-)

Även SMK har haft album släpp idag får se om jag tar en tur till Sticky Fingers och ser dom där.

1 kommentar:

Britta Olsson sa...

Ingen signerad för mig, däremot köpte jag skivan i specialförpackning, med "gripklon". Särskilt roligt eftersom pappret är från mina hemtrakter, Iggesund.

Visst är väl "Death to the martyrs" ganska så ruskigt bra?