lördag, januari 20, 2007

Förbandsmöte

Fick idag reda på att en översta för inte jätte många år sedan på T2 (numera Trängregementet) var det första högre befälet att nämna HBT i ett offentligt tal inom försvarsmakten någonsin. Utvecklingen måste ha gått fort för jag har hört flera befal prata om allas lika rätt och värde och att man ska få vara som man är även i en macho värld som Lumpen har en tendens att vara.

Det kommer startas upp ett HBT nätverk på T2 och förhopningsvis får vi förbandsnämnden och de styrande på T2 att gå med på att inrätta en HBT kontaktperson med "huvudförtroendemanna status". Vilket betyder tjänstetelefon, mer info osv.

Vill du komma i kontakt och hjälpa till att bygga ett HBT nätverk på T2 i Skövde hör av dig så ska jag berätta vem du ska kontakta.

5 kommentarer:

Cocken sa...

Hur fa-an orkar folk läsa den här skiten?

Anders Dahlberg sa...

Jadu folk som läser finns det gott om. Gillar du det inte finns det ett antal andra bloggar. trevlig helg

Anonym sa...

Hej jag gör inte lumpen, men jag gillar HBT i alla dess hål och former ändå? Vi kanske skulle kunna ta en fika någon dag?

Anonym sa...

hej jag är en flitig läsare i din blogg, du skiver så bra och kloka saker! men du skriver aldrig om du har en tight prutt? Har du det?

Bocken sa...

Ursäkta min bror: Cocken, han kan vara lite hård ibland. Men seriöst: Hur fa-an orkar folk läsa den här skiten? Liksom föregående talare tycker jag du ska skriva mer om tighta pruttar, sånt intresserar folk mer!