fredag, december 22, 2006

Facket har inte gett upp

Facket ger sig inte utan ökar nu på stridsåtgärderna så att flera restauranger i Salugallen Briggen blir drabbade.

Läs mer på ekots hemsida här.

Jag förstår inte varför facket tror att de kan göra så här, hindrar andra människor som gör något så att de kan få mat för dagen, ett företag där andra kan jobba så de får mat för dagen och detta straffar facket med anledningen.
– Tredje man drabbas alltid i en konflikt någon gång i någon del, säger Dan Fransson.


Men detta är inte en konflikt det är nästan en jag vet inte vad, facket har inget med detta att göra!

Facket missbrukar en rättighet de har och jag tycker det är otroligt tråkigt, de ska använda dessa rättigheter när deras medlemmar vill inte när de anställda på ett företag inte vill ha det!

En av de anställda har sagt att hon inte kommer gå med i facket för att de är för militanta, jag håller med ett fack som håller på som de gör kommer jag aldrig att bli medlem i!

Läs en intervju med en av de anställda på wild n fresh här.

1 kommentar:

Gert Bruhn sa...

Tjen och tack för detta ville bara säga Happy New Year and i do agree. Your post is on target absolutely another excellent reason for people (you and me) to stop fearing the big stacks... and to stop bullying the small stacks. For this tims I just passing thru and I think you have a great blog here! It was quite useful reading, found some good/nice stuff in here. Thanks! I have a Website/Blog It pretty much covers betting and poker solutionrelated stuff and more than one opportunity.
Come and check it out when you have the time and keep up the great work on your site :>>