söndag, november 12, 2006

Veckan som varit

Jag tänkte börja med att varje helg skriva om den vecka som varit med start den här veckan, jag kan inte uppdatera varje helg pga helg tjänst, resor mm men så långt det går.

Hela veckan har vi bara nött in trafikdirigering så att vi ska få polismans befogenhet i trafik dirigering.
Det var inte det roligaste jag gjort när man står på heden och drillar tecken i 3 timmar ca men när vi stog där i fyrvägskorsning med 8 filer och ganska mycket trafik så var det otroligt skönt att ha med sig. Dirigeringen gick riktigt bra och nu har alla i plutonen klarat sig och får dirigera trafik.

Som vanligt var det Högskola på tisdagen och vi hade första delen i kallt väder utbildningen på fredagen. Känns bra på högskolan och jag kommer trivas riktigt bra när jag blir heltidsstudent med extraknäck på McDonalds om något år eller två.

Vi hade också helgtjänst för första gången på länge. Men inget jätte farligt. Det tråkiga är att vi snart ska ut i fält igen men det är GLVP som gäller (Gilla Läget Var positiv). Nu ska jag städa lite på mitt rum och sortera tvätt.

Inga kommentarer: