tisdag, oktober 17, 2006

Sossar betalar inte

Jag är inte bitter men en tanke slog mig efter att jag läste det någonsatns (glömt var) att det är mycket troligt att flera i de gamla sosse regeringarna inte har betalat tv-licensen och haft grannen som barnflicka för att hon ska få tjäna lite extra pengar.

Har man hört något av det?
Två anledningar till att så inte är fallet.
1. Sossarna har haft så många större skandaler att det har inte funnits plats för så små bagateller.

2. Det har inte funnits några (även om jag inte tror detta är troligt)

Jag tror att första stämmer bäst, men varför kan man då sitta kvar i en sosse regering efter skandaler med lägenheter, hbt hästar och annat men inte sitta kvar i en Allians regering efter att inte ha betalat tv-licensen och haft svart anställd barnflicka?

Är det mer moral i en allians regering? (om man kan kalla det moral att avgå så fort det kommer fram att man gjort något fel)

Sen är en tanke om det blir så att man måste avgå och hamnar i en extrem mediastorm för minsta lilla, vem vill då sitta i en framtida regering?

Kommer vi då bara få hel ylle svensson personer med Villa, volvo, vove?

Inga kommentarer: