måndag, september 18, 2006

Detta kommer jag driva!

Nya blogginlägg kommer under detta.

Jag vill ha ett samhälle med växande företag, bra miljö och där du känner att du kan påverka.

Fler företag - fler jobb!
För att få detta samhället måste reglerna för företag förenklas, det är helt galet att det är 20 000 sidor lagtext för alla som driver ett företag. Gör man det enklare och billigare att anställa kommer också jobben. Vi är på toppen på högkonjunkturen men det är inte många jobb som skapas, det är sjukt!

Billigt med bra miljö!
För att det ska bli en bättre miljö måste det vara enkelt och billigt att vara miljövänlig. Ta bort momsen på förnyelsebara drivmedel, ge en skatte rabatt till alla som köper miljöbilar och bygg fler sopstationer istället för att anställa sopspioner.

Du bestämmer över ditt liv
Det är för mycket som kommer via riktlinjer ifrån pappa Göran över vad som är bra för dig. Det behövs mer köksbordsdemokrati där du och din familj bestämmer. Ska du välja vad som är bäst för vem som ska passa ditt barn när du jobbar genom att få en summa pengar att bestämma över eller ska pappa Göran bestämma genom maxtaxan?
De äldre ska få bestämma vad som är bäst för dom när hemtjänsten kommer inte något direktiv ifrån kommunen. Att så mycket som möjligt ska bestämmas av dig, det är federalism.

Har du några frågor om vad jag tycker i andra frågor hör av dig via en kommentar eller maila till anders.dahlberg@centerpartiet.se elelr tel.073 598 29 58.

Jag gör lumpen och svaren kan dröja något men jag ska svara så fort jag kan.

Inga kommentarer: