torsdag, juli 13, 2006

Alliansen i ledning, och trevligt har vi

Har idag varit på bokbord på CampX, även om arrangemanget i sig inte blev så välbesökt som vi hade tänkt (7 ungdomsförbund på ett läger med 1300 deltagare) så hade jag väldigt trevligt och träffade gamla scout kompisar.

Att vi knöt lite starkare band inom ungdomsalliansen väst var riktigt roligt det också. Får säga att de övriga ungdomsförbunden är sjukt trevliga. Under tiden vi höll på att mingla som bäst slängde jag ett öga på de på andra sidan, SSU - för sig, Ung Vänster - för sig, och Grön Ungdom - delvis för sig. Om detta var tillfälligt för just då eller inte det låter jag vara osagt men lite komiskt tyckte jag det var.

Sedan att Centerpartiet ökade i senaste demoskop mätningen va även det väldigt trevligt, alliansen är åter i stor ledning.

4 kommentarer:

Roger Gusthage sa...

Hur kom det sig att 1300 ungdomar inte var mer intresserad av ert engagemang på lägret? Kan metoden för att skapa debatt ifrågasättas, arenan i form av ett scoutläger, kan det göra att sättet att engagera skall förändras från bokbord till annat?

Jag är själv en av arrangörerna till lägret och vi diskuterade länge och väl det lämpliga i att ta dit partierna. Alla eller ingen var vår huvudregel för att låta partierna komma. På ett scoutläger är den enskilda scouten på "hemmaplan" detta trodde vi i lägerledningen skulle göra scouten mer villig att att prata politik och att partierna var gäster hos dom. Jag är glad att ni kom och jag tror att det gav ett mervärde åt det gemensamma samhällsansvar, oavsett partifärg, som vi har gemensamt, scouterna och partierna. Scoutrörelsen är i övrigt en partipolitisk obunden organisation, men en uppfattning om och i sakfrågor det saknar varken våra medlemmar eller rörelsen som helhet. Tack för er närvaro.

Anders Dahlberg sa...

Jag tackar för att vi fick komma och tyckte att det var väldigt trevligt!

Trodde själv att intresset skulle vara större när alla var representerade. Har själv några saker som jag tänkte på. Jag hör av mig i ett mail.

Anders Dahlberg sa...

Din mail fanns inte på hemsidan men hör gärna av dig till mig på anders.dahlberg@centerpartiet.se så ska jag skicka en liten utvärdering..

Anonym sa...

Enjoyed a lot! » » »